Projekty Edukacyjne

                                

Papier, Serce, Symbol, Romans, Cicha Sympatia, Miłość

 

      

"Działaj ponadczasowo - z relaksem, praktycznie i sportowo" - projekt edukacyjny

 

 


Miło nam poinformować iż
otrzymaliśmy możliwość realizacji z uczniami naszej Szkoły kolejnego projektu edukacyjnego.Jest to projekt prowadzony przez

 

 

istniejące przy naszej placówce we współpracy z Fundacją Lotto
pt.
:


 

Celem projektu jest:


- wykształcenie umiejętności dbania o kondycję
fizyczną, umysł i sprawności manualne.

- zmotywowanie uczniów do systematycznej profilaktyki.

- wzmocnienie u nich poczucia własnej wartości i umiejętności pracy w
zintegrowanym zespole projektowym

Zadanie projektowe polega na zrealizowaniu szeregu działań promujących i
rozwijających umiejętność dbania o ogólnorozwojową sprawność fizyczną,
intelektualną
, manualną oraz odporność na stres w życiu codziennym.
Główne działania projektowe
będą przebiegały w terminie: od marca do czerwca
2022r.

 W ich schemacie znajdą się:

 
1. Promocja projektu

2. Warsztaty sprawności fizycznej

3. Warsztaty sprawności intelektualnej

4. Warsztaty praktyczno-hobbystyczne 

 5. Warsztaty profilaktyczne w zakresie tematyki odporności na stres w życiu
codziennym z
psychologiem / terapeutą
6. Szkolny Konkurs pt. "Od działania do relaksu"


                                   Papier, Serce, Symbol, Romans, Cicha Sympatia, Miłość  

 


 


Konkurs minigrantowy OPEN P-TECH

W marcu nasza Szkoła przystąpiła do Konkursu minigrantowego OPEN P-TECH ogłoszonego przez Fundację Szkoła z Klasą. Był to Konkurs na projekt edukacyjny w ramach kilku kompetencji przyszłości do przeprowadzenia z uczniami i zdobycia dofinansowania w wysokości 3500 zł. Inicjatywa zrodziła się ze współpracy Fundacji z IBM Polska. Warunkiem udziału w Konkursie było przygotowanie wraz z uczniami filmu w zakresie popularyzacji pomysłu na projekt jednej z proponowanych wersji tematycznych:


- cyberbezpieczeństwo


- design thinking


- blockchain


- sztuczna inteligencja


- data science


- mindfulness


- kompetencje zawodowe





Konkurs minigrantowy OPEN P-TECH

Naszych uczniów zaciekawił temat Mindfulness – czyli uważność. Sformułowany został wspólnie tytuł projektu: „Mindfulness – moja wyspa szczęśliwości tu i teraz”. Zmontowanie filmu nie było prostym zadaniem. Tworzony był we fragmentach przez chętnych uczniów z pomocą nauczyciela informatyki. Ale do ostatniego dnia rekrutacji udało się sfinalizować zadanie i wysłać zgłoszenie. Poniżej zwycięski film konkursowy:



Projekt naszej placówki znalazł się wśród sześciu najlepszych spośród wszystkich zgłoszonych projektów z całej Polski.


https://www.szkolazklasa.org.pl/open-p-tech-oglaszamy-wyniki-konkursu-grantowego/

 

 

Już w kwietniu mogliśmy rozpocząć pierwsze działania w zakresie projektu pt. „Mindfulness – moja wyspa szczęśliwości tu i teraz”. Uczestnicy grupy projektowej spotkali się, aby ustalić funkcje w zespole oraz sformułować treści ankiety sondażowej. Po utworzeniu pytań ankietowych chętni uczniowie wykonali multimedialną ankietę online oraz do wydruku. Sondaż przebiegał głównie w dwóch formach: papierowej – tradycyjnie i online. Po zakończeniu działań sondażowych grupa projektowa spotkała się ponownie tym razem aby wyciągnąć wnioski z odpowiedzi ankietowych. Następnie uczestnicy utworzyli wspólnie program przebiegu projektu. Jednocześnie jako narzędzie promocyjne powstała elektroniczna Gazeta projektu pod takim samym tytułem, jakim wstępnie opatrzony został projekt. Jest ona prowadzona we współpracy uczniów naszej placówki biorących udział w projekcie. Poniżej ciekawostki zawarte w pierwszym numerze gazety.




Projekt edukacyjny „Mindfulness – moja wyspa szczęśliwości tu i teraz” okazał się dla wielu uczestników nowością. Dzięki realizacji działań projektowych uczniowie mogą poszerzać swoją wiedzę w tym zakresie a jednocześnie rozwijać swoje pasje i uzdolnienia podczas warsztatów projektowych. W kolejnym etapie naszych zajęć znalazła się wideokonferencja o Mindfulness z Panem Patrickiem Kozakiewiczem oraz rozpoczęte warsztaty informatyczne i warsztaty „biblio”. Ponownie możemy zaprezentować kolejny numer naszej gazety projektu, która to pełni funkcję promocyjną a także relacjonującą wydarzenia. Ciekawostki z realizacji projektu można przejrzeć w poniższym numerze tego elektronicznego czasopisma:

Kiedy kilka miesięcy temu wystartował projekt "Mindfulness - moja wyspa szczęśliwości tu i teraz" nikt z nas nie myślał, iż tematyka uważności spotka się z takim zainteresowaniem Fundacji Szkoła z klasą oraz IBM SkillsBuild. Współpraca tych dwóch partnerów podyktowała potencjalnym beneficjentom tematy zgoła niecodzienne, aczkolwiek niezbędne w życiu każdego człowieka.


Celem projektu było zwiększanie u uczniów zdolności do nauki, umiejętności dostrzegania własnych wartości, uczucia radości z własnych sukcesów, budowanie odporności na stres, niepewność i lęk. Wszystkie te potrzeby wynikały z obserwacji codziennego funkcjonowania uczestników projektu - uczniów a jednocześnie pacjentów Oddziałów Szpitalnych naszej Szkoły.


Działania projektowe zostały rozłożone proporcjonalnie do terminów zawartych w harmonogramie, a formy realizacji obejmowały:


· warsztaty pracy w grupach – kreatywnej twórczości oraz informatyczno -multimedialne

· wideokonferencje

· zajęcia profilaktyczne

· współpracę tradycyjnie i online

· spotkania zespołu projektowego

· warsztaty praktyczne w zakresie tematyki projektu



Uczestnikami projektu byli uczniowie Zespołu Szkół Specjalnych - pacjenci Oddziału Psychiatrycznego dla Dzieci i Młodzieży w wieku od 15 do 19 roku życia. Działania obejmowały promocję projektu, działania kluczowe oraz Konkurs na najlepszy skrypt o Mindfulness. Oczywiście niezbędną częścią każdego projektu są wnioski i rezultaty potwierdzone wstępnym sondażem oraz ewaluacją. Kwintesencją wszystkiego była elektroniczna gazeta projektu zamieszczana sukcesywnie w aktualnościach szkolnej witryny.


Podsumowaniem projektu jest film zamieszczony poniżej. Zachęcamy do zapoznania się z zawartymi w nim ciekawostkami.


Bardzo dziękujemy za wsparcie finansowe projektu oraz pomoc merytoryczną w realizacji działań Fundacji Szkoła z klasą oraz IBM SkillsBuild.